Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze „inspektor ds. ochrony danych osobowych”w Urzędzie Miejskim w Janowie Lubelskim i jednostkach organizacyjnych gminy
Wykształcenie wyższe o kierunku: administracja, prawo, informatyka
1. Wymagania niezbędne:
a) obywatelstwo polskie,
b) wykształcenie wyższe o kierunku: administracja, prawo, informatyka
c) specjalistyczna wiedza z zakresu prawa i praktyk w dziedzinie ochrony danych – udokumentowana dyplomem ukończenia studiów podyplomowych lub certyfikatami szkoleń,
d) doświadczenie w zakresie ochrony danych, w szczególności znajomość technicznych i organizacyjnych środków zabezpieczeń, analizy ryzyka, dokumentacji przetwarzania i ochrony danych oraz norm technicznych odnoszących się do ochrony informacji – udokumentowane referencjami,
e) staż pracy zawodowej minimum 5 lat,
f) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
g) brak skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślnie przestępstwo skarbowe,
h) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
i) nieposzlakowana opinia,
2. Wymagania dodatkowe:
a) bardzo dobra znajomość obsługi komputera: pakietu Microsoft Office, w tym Excel, Word oraz programów komputerowych do przetwarzania danych,
b) bardzo dobra znajomość ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r.
c) bardzo dobra znajomość przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), OJ L 119, 4.5.2016, s.1-88,
d) znajomość procedur administracyjnych i funkcjonowania jednostek organizacyjnych gminy,
e) mile widziane doświadczenie w pracy w jednostce samorządu terytorialnego na stanowisku związanym z ochroną danych osobowych,
f) zdolność do promowania kultury ochrony danych wewnątrz organizacji,
g) predyspozycje osobowościowe (zdolność analitycznego i syntetycznego myślenia, sumienność, odpowiedzialność, komunikatywność w mowie i piśmie, organizacja pracy własnej i umiejętność pracy w zespole, terminowość, odporność na stres, dokładność, dyspozycyjność),
h) znajomość ustaw: ustawa o ochronie danych osobowych, o dostępie do informacji publicznej, rozporządzenia Parlamentu Europejskiego Rady (UE) 2016/679 z dn. 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (…), ustawa o samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych, Kodeks postępowania administracyjnego.
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku inspektora ds. ochrony danych osobowych w Urzędzie Miejskim i jednostkach organizacyjnych gminy:
1) informowanie administratorów danych osobowych oraz pracowników o obowiązkach związanych z ochroną danych osobowych o zadaniach spoczywających na nich na mocy RODO oraz innych przepisów o ochronie danych i doradzanie im w tym zakresie,
2) monitorowanie procesów przetwarzania danych osobowych,
3) przeprowadzanie szkoleń z zakresu ochrony danych osobowych,
4) przeprowadzanie audytów,
5) ciągłe monitorowanie operacji przetwarzania danych osobowych w systemach informatycznych,
6) uczestniczenie w ocenie skutków (analiza ryzyka) na planowe operacje związane z przetwarzaniem danych osobowych,
7) współpracowanie z organem nadzorczym (Prezesem UODO),
8) opiniowanie projektów umów, procedur, regulacji wewnętrznych i innych dokumentów pod kątem ich zgodności z przepisami prawa,
9) nadzór nad przestrzeganiem procedur w zakresie ochrony danych osobowych,
10) rozwiązywanie bieżących problemów w obszarze ochrony danych osobowych oraz uczestniczenie w procesie zarządzania incydentami bezpieczeństwa,
11) pełnienie funkcji punktu kontaktowego wobec organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami oraz w stosownym przypadku prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach,
12) pełnienie roli punktu kontaktowego dla osób, których te dane dotyczą,
13) prowadzenie dokumentacji związanej z realizacją powierzonych zadań,
14) wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonego związanych z zakresem prowadzonych spraw.
a) list motywacyjny,
b) życiorys (CV),
c) kserokopie świadectw pracy,
d) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie – kopia dyplomu ukończenia studiów,
e) inne kopie dokumentów potwierdzające kwalifikacje i umiejętności – kopia ukończenia studiów podyplomowych lub certyfikatów szkoleń z zakresu ochrony danych,
f) referencje dotyczące posiadanego doświadczenia w zakresie ochrony danych, w szczególności znajomości technicznych i organizacyjnych środków zabezpieczeń, analizy ryzyka, przetwarzania i ochrony danych oraz norm technicznych odnoszących się do ochrony informacji,
g) kserokopia dowodu osobistego,
h) oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,
i) oświadczenie o nie skazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
j) oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na w/w stanowisku.
k) kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2016 r. poz. 902 z późn. zm) jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Miejsce świadczenia pracy: Urząd Miejski w Janowie Lubelskim.
Wymiar czasu pracy: pełny etat.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Janowie Lubelskim w lipcu 2018 r. w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego
w Janowie Lubelskim ul. Jana Zamoyskiego 59, w sekretariacie, pokój nr 23, w zamkniętej kopercie opatrzonej napisem: „Dotyczy naboru na stanowisko inspektora ds. ochrony danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Janowie Lubelskim i jednostkach organizacyjnych gminy”, w terminie do dnia 21 sierpnia 2018 roku do godziny 10.00.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone Klauzulą Zgody„Zgodnie z art. 6 ust.1 lit.a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb rekrutacji na wolne stanowisko urzędnicze Inspektora ds. ochrony danych osobowych w Urzędzie Miejskim i jednostkach organizacyjnych gminy.”
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu Miejskiego w Janowie Lubelskim po wyżej określonym terminie, jak również nie spełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane.
Dokumenty aplikacyjne osób, które nie zostały zakwalifikowane, po zakończonym naborze będzie można odebrać w tut. Urzędzie w dziale Kadr, I piętro pok. 20, w ciągu 2 tygodni po zakończeniu naboru.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej /www.umjanowlubelski.bip.lubelskie.pl/ oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Miejskiego przy ul. Jana Zamoyskiego 59
Konkurs na stanowisko: „inspektora ds. ochrony danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Janowie Lubelskim i jednostkach organizacyjnych gminy” dla osób zakwalifikowanych, przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Burmistrza Janowa Lubelskiego.
W dniu 22 sierpnia 2018 roku o godz. 9.00 odbędzie się pisemny sprawdzian w sali nr 1 (parter).
O terminie rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zakwalifikowani do dalszego etapu powiadomieni zostaną telefonicznie.
Dodano do BIP dnia 10-08-2018 10:20:19